Peruu
REISIKIRI
Aive ja Andrus

87 reisikirja
84 riiki

Valparaiso ja Tshiili veinid

oktoober 2012
Ladina-Ameerika vol.2

Valparaiso märksõnaks on spontaansus. Kõike mida siin näeb tundub juhuslik, robustne, aga samas ülimalt inimlik ning ootamatult värskendav. Tänavarägastikud on siin nii keerukad, et selle kohta pole täpset kaartigi ning isegi kohalik taksojuht ei suutnud meid esimese korraga õigesse kohta viia. Esimese hooga olin kindel, et vennike soovib meilt lihtsalt suuremat taksoarvet välja nuiata, aga kui hiljem infopunktist nägin, et ainus adekvaatne kaart on saadaval vaid onlineversioonina, siis sain aru.

 

Läksime kõigepealt kaldalähistele, oodates sealt leida seda tõelist Valparaisot. Aga võta näpust, erinevalt tavapärastest sadamalinnadest, kus elu keeb sadamakaidel, on Valparaiso iluks ja uhkuseks 41 mäeküngast, mille külgedele on valgunud kogu linnailu oma korrapäratuses ja mitmekülgsuses. Linn on väga värvikas, millele lisavad tooni arvukad seinamaalingud, mis ulatuvad tavalisest tänavagraffitist kuni tõeliste kunstiteosteni välja. See annab linnale väga eripärase karakteri.

 

Nagu õige pea selgus, on parimaks viisiks linna avastamisel liikuda lugematute funikulööridega ülesse mäkke, juua seal lähima restorani balkonil klaasike veini ja lasta siis ennast gravitatsioonil mööda käänulisi tänavaid alla kanda. Paraku tabasime seda liiga hilja ning jõudsime seda vaid kahel korral teha. Lohutada võis ainult sellega, et rohkemate soorituste puhul oleks teed ehk liigagi käänuliseks läinud :)

 

Viimasel päeval Santiagos sai külastatud linna lähistel asuvat Concha y Toro veinimõisa, kus kuulsaimaks viinamarjasordiks Cabernet Sauvignon. Mõis turustab ennast päris korralikult ning omaette vaatamisväärsuseks on siin Casillero del Diablo nimeline kelder (tõlkes kuradi kelder) kus hoitakse vanimaid ja parimaid veinisorte. 19-ndal sajandil kui veinimõisa looja avastas järsku, et tema keldrist olid parimad veinid alalõpmata kadumas, lasi ta liikvele kuulujutu, et keldris elab kurat. Kuigi tegelikuks põhjuseks olid tema oma töötajad, kes veini salamisi kõrvale toimetasid, siis kuulujutust sai ajapikku legend ning see elab tänaseni. Turundusinimesed lihtsalt armastavad lugusid. Sest need müüvad.



KOMMENTAARID
< Algusesse

TEEKONDVIDEOD